Ontwikkeltraject procedure medewerkersgesprekken
Het voeren van medewerkersgesprekken binnen een organisatie is van levensbelang voor het behalen van de strategische en operationele doelen.
Volg Personeelsmanagement trainingen bij Tailor iT Training. Wij bieden een ruime diversiteit van trainingen op verschillende locaties in Nederland aan.
Graag verwijzen wij u naar de onderstaande mogelijkheden met betrekking tot Personeelsmanagement trainingen.
Het voeren van medewerkersgesprekken binnen een organisatie is van levensbelang voor het behalen van de strategische en operationele doelen.
Beoordelen is een activiteit waaraan je elk jaar weer aan moet deelnemen. Voor velen is het een gesprek waarin je je 'lijdend voorwerp' voelt.
De kracht van een functioneringsgesprek wordt vooral door medewerkers onderschat.
Beoordelen is een activiteit die velen moeten uitvoeren en waarbij iederen af en toe als 'lijdens voorwerp' betrokken is.
Een functioneringsgesprek is het periodiek overleg tussen de leidinggevende en een medewerker om te komen tot een besprekening van de taakinhoud en de wijze waarop…
Personeelsmanagement gaat over de manier waarop een organisatie haar medewerk(st)ers inzet, stimuleert en ontwikkelt om haar strategie en (beleids)doelstellingen te realiseren.
In bedrijfskundige termen kunnen we op twee manieren naar medewerk(st)ers kijken; vanuit organisatie perspectief en vanuit individueel perspectief.
Het organisatie perspectief beschouwt een medewerk(st)er als ‘resource’. Er bestaat, vanuit de processen, een vraag naar personele resources. Daarbij het primair gaat om de kwaliteit en kwantiteit van competenties (kennis en vaardigheden) die nodig zijn om invulling te geven aan het bedrijfsproces. Daar staat een aanbod aan personeel tegenover. Ook daar gaat het om competenties vanuit de leverende kant, maar ook om de bredere vraag hoe we met ons personeel om gaan. Hoe moeten we ze ontwikkelen en belonen, hoe zorgen we voor hun welzijn en veiligheid en hoe houden we ze geboeid en verbonden zodat we nu en op termijn over een optimaal personeelsbestand beschikken.
Het individueel perspectief ziet de medewerk(st)er als ‘interne’ klant. De medewerker zet zich in om organisatiedoelstellingen te verwezenlijken, maar heeft daarnaast ook individuele doelstellingen en ambities op het terrein van persoonlijke ontwikkeling, arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden.
Mensen zijn er voor de organisatie, maar de organisatie is er ook voor ‘haar’ mensen. Dit duidt op een wederzijdse afhankelijkheid tussen de organisatie en de medewerk(st)ers en daarvoor is het gestructureerd voeren van medewerk(st)ersgesprekken een meer dan belangrijk instrument.