Communicatie is niets meer of minder dan zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten. Dat lijkt makkelijk, maar is in de praktijk moeilijker dan je denkt. Wie heeft niet wel eens het idee dat je niet gehoord wordt? Wie denkt niet soms niet gezien te worden?

Doeltreffend communiceren is meer dan goed van de tongriem gesneden zijn of het kunnen produceren van een spraakwaterval. Wil je doeltreffend communiceren, dan moet je toch met meer elementen rekening houden om de juiste golflengte te pakken met je gesprekspartner. Immers, misverstanden zijn zo geboren en die weer wegnemen is niet altijd makkelijk. Dat komt vooral omdat er in een communicatieproces altijd sprake is van 4 factoren die door elkaar heenlopen: inhoud, procedure, interactie en emotie.

In deze training komen de verschillende, doorslaggevende elementen van het communicatieproces aan bod die ervoor zorgen dat DE kans dat je zo dicht mogelijk langs elkaar heen praat toeneemt.

In overleg met de opdrachtgever wordt door middel van een (telefonische) intake het uiteindelijke doel van de training bepaald. Binnen het centrale thema is er altijd ruimte voor maatwerk. Alle onderwerpen in de training leveren een bijdrage aan het beter en efficiënter communiceren wat ook assertief gedrag ten goede komt. Na afloop van de training heeft elke deelnemer een persoonlijk actieplan hoe vorm en inhoud te geven aan effectief en efficiënt communiceren en daarbinnen aan het voorkomen van conflicten naar aanleiding van onbegrip.

Trainingsduur en Prijs

2 dagen

1.300,-

Cursusdata

Data op aanvraag

Locaties

  • Breda
  • Rotterdam
  • Utrecht
  • Eindhoven
  • Tilburg
  • Amsterdam
  • Antwerpen
  • Zwolle

Taal

  • Nederlands
  • Engels