Leading SAFe® 6.0 + SAFe® Agilist Exam
Gedurende deze training krijg je kennis die nodig is om een Agile transformatie aan de hand van het Scaled Agile…
“Morgen heb ik een beoordelingsgesprek met één van mijn medewerkers. Dat wordt weer feest, want hij wordt zeker boos”
“Afspraken naar aanleiding van beoordeling vind ik altijd zo moeilijk. Ik heb het gevoel dat ik niet echt begrepen wordt en dat ze ook nooit uit de verf komen”.
Beoordelen is een activiteit die velen moeten uitvoeren en waarbij iederen af en toe als ‘lijdens voorwerp’ betrokken is. Kritiek geven en kritiek krijgen is moeilijk. Het beperkt ons gevoel van autonomie en controle en daarom is er altijd wel een innerlijk stemmetje dat zich verzet tegen de (meestal jaarlijkse) beoordelingsronde.
Het beoordelingsgesprek vindt plaats aan het einde van het jaar. Hierin wordt het funcitoneren van de werknemer tijdens het afgelopen jaar beoordeeld en besproken. Niet alleen de hoeveelheid afgeleverd werk, maar ook de kwaliteit van het werk en de samenwerking met collega’s wordt beoordeeld. Aan het beoordelingsgesprek kunnen bovendien arbeidsvoorwaardelijke of rechtspositionele gevolgen worden verbonden.
Een beoordelingsgesprek staat bij voorkeur niet op zichzelf, maar is onderdeel van een gesprekkencyclus. Zo’n cyclus duurt bijvoorbeeld een jaar en bestaat uit een doelstellingengesprek, een functioneringsgesprek en een beoordelingsgesprek. Eventueel kun je daar nog een voortgangsgesprek aan toevoegen. Aan het kunnen voeren van een beoordelingsgesprek zijn een aantal persoonlijke punten van aandacht verbonden.
Na afloop van de training hebben de deelnemers kennis van de binnen de organisatie geldende procedure voor het voeren van beoordelingsgesprekken, inzicht in de noodzaak van een gedegen voorbereiding van een beoordelingsgesprek, handvatten voor gespreksvoering om het gesprek succesvol te laten zijn alsmede de wijze waarop kan worden omgegaan met weerstand en teleurstelling.
Leidinggevende die beoordelingsgesprekken moeten gaan voeren.
Tijdens het eerste van de 3 dagdelen wordt ingegaan op het fenomeen beoordelingscyclus en -gesprek. Aan de orde komen:
De training wordt afgerond met het formuleren van persoonlijke punten van aandacht op basis van zelfinzicht en feedback van de trainer en de andere deelnemers
Geen specifieke voorkennis vereist
Tijdens deze training zal er gebruik gemaakt worden van een professionele acteur voor het voeren van trainingsgesprekken.
€
Gedurende deze training krijg je kennis die nodig is om een Agile transformatie aan de hand van het Scaled Agile…
Gedurende deze training leren leiders de kennis en middelen om AI in hun organisatie toe te passen. Het onderzoekt het…
Leer hoe je de SDK voor de semantische kernel kunt gebruiken om intelligente toepassingen,die taken automatiseren en natuurlijke taalverwerking uitvoeren,…
Copilot wordt snel een populaire manier om met AI-modellen te gebruiken, taken te automatiseren en de productiviteit te verbeteren. In…
Gedurende deze training leer om processen te beschrijven, te meten, te analyseren, te verbeteren en te borgen.
De Developing Applications and Automating Workflows using Cisco Core Platforms (DEVASC) training is ontworpen om je te helpen bij de…
Gedurende de Lean Six Sigma Purple training staat vernieuwen en aanpassen in het middelpunt. Aanpassen is niet gelijk vernieuwen maar…
De training PRINCE2 7th edition Foundation kunt u bij Tailor iT Training volgen. Wij bieden een ruime diversiteit van PRINCE2…
Computer vision is een gebied van kunstmatige intelligentie dat zich bezighoudt met visuele waarneming. Azure AI Vision bevat meerdere services…
Oplossingen voor natuurlijke taalverwerking (NLP) maken gebruik van taalmodellen om de semantische betekenis van geschreven of gesproken taal te interpreteren.…
In deze training zie je hoe je met Azure AI Document Intelligence-oplossingen gegevens van getypte of handgeschreven formulieren kunt vastleggen.
Azure OpenAI Service biedt toegang tot de krachtige grote taalmodellen van OpenAI, zoals GPT; het model achter de populaire ChatGPT-dienst.…