Het doel van deze training is dat de medewerk(st)er:
• weet dat het onderscheid niet in het product of de dienst zit, maar in de persoon zelf.
• kan en weet hoe zij/hij dit onderscheid op een klantgerichte, gedoceerde en
gestructureerde wijze in dient te zetten.
• feilloos de klantproblematiek boven water kan halen en weet welke personen het
eventuele beslissingsteam omvat.
• niet meer over Overtuigen praat maar over Oplossen en is haar/zijn Mindset daarop
gericht.
• weet hoe zij/hij de Overtuigingsfase en Bezwaarfase makkelijker, dan voorheen en met
weinig tot geen tegendruk, zullen gaan.
• makkelijker en gerichter nieuwe klanten voor zich kan winnen en bestaande beter kan
binden.
• betere marges op producten of diensten, door meer loyaliteit, kan genereren.
• Weet dat zij/hij uiteindelijk ZELF (ondersteund door de manager en trainingscoach) dit
kennen zal dienen om te gaan zetten in significant kunnen.
Doel
Doelgroep
Inhoud
Voorkennis
Vervolg
Bijzonderheden
Doel
Het doel van deze training is dat de medewerk(st)er:
• weet dat het onderscheid niet in het product of de dienst zit, maar in de persoon zelf.
• kan en weet hoe zij/hij dit onderscheid op een klantgerichte, gedoceerde en
gestructureerde wijze in dient te zetten.
• feilloos de klantproblematiek boven water kan halen en weet welke personen het
eventuele beslissingsteam omvat.
• niet meer over Overtuigen praat maar over Oplossen en is haar/zijn Mindset daarop
gericht.
• weet hoe zij/hij de Overtuigingsfase en Bezwaarfase makkelijker, dan voorheen en met
weinig tot geen tegendruk, zullen gaan.
• makkelijker en gerichter nieuwe klanten voor zich kan winnen en bestaande beter kan
binden.
• betere marges op producten of diensten, door meer loyaliteit, kan genereren.
• Weet dat zij/hij uiteindelijk ZELF (ondersteund door de manager en trainingscoach) dit
kennen zal dienen om te gaan zetten in significant kunnen.
Doelgroep
Deze training is geschikt voor mensen die hun commerciële gedragshouding & verkoop vaardigheden willen verbeteren
Inhoud
- Dag 1: Commerciële gedragshouding
- Versterking van de persoonlijke invloed op vertrouwensrelaties en dus het gunning-proces
- Het nemen van pro-actieve verantwoordelijkheid aangaande klantrelatie
- Het elimineren van excuses-gedrag
- Toepassing door middel van rollenspellen en bespreken hindernissen
- Dag 2: Verkoopvaardigheden
- Breed neerzetten van het product
- Het elimineren van prijsdiscussies versus het verkopen van toegevoegde waarde
- Het afronden van orders
- Het krachtig onderhandelen op basis van toegevoegde waarde
- Het alsnog afronden van orders
- Schriftelijke toets
- Dag 3: De praktijk naast de theorie
- Het aan de hand van opdrachten (casussen) evalueren van de trainingsinhoud
- Praktische toepassingen en verdieping
Voorkennis
Vervolg
Bijzonderheden
Trainingsduur en Prijs
3 dagen
€
1925
De prijs is exclusief lokaal en cateringskosten á 55 euro per dag
Cursusdata
Data op aanvraag
Locaties
- Breda
- Rotterdam
- Utrecht
- Eindhoven
- Tilburg
- Amsterdam
- Antwerpen
Taal
- Nederlands
Soft Skills for Agile Excellence
In deze training gaan we dieper in op de essentiële vaardigheden die nodig zijn om effectief te functioneren en te…
MS-4017-A: Manage and extend Microsoft 365 Copilot
In deze cursus wordt onderzocht hoe beheerders Microsoft 365 Copilot kunnen beheren en uitbreiden om aan hun zakelijke behoeften te…