Iemand die in een coachtraject komt, of als onderdeel van zijn of haar loopbaan door een senior collega gecoacht wordt, gaat zich ergens in ontwikkelen. Hij of zij gaat een leerproces in. Een leerproces is niet zomaar iets, er komt wat bij kijken. Bijvoorbeeld hoe iemand leert (leerstijlen), maar ook welke ervaringen iemand heeft opgedaan in leersituaties. Dit is bepalend voor zijn of haar leerbereidheid en leervermogen. Wat deze begrippen inhouden en hoe jij als coach het leerproces deskundig begeleid leer je in deze module. Ook leer je wat eigenaarschap inhoudt: een populair woord, wat je in deze module volledig uitgelegd krijgt. Attributiestijlen komen voorbij, je krijgt praktische tips in het omgaan met coachees die eigenschappen een permanente status toekennen terwijl ze eigenlijk veranderbaar zijn en reflecteert natuurlijk op je eigen leerervaringen en leervermogen. Want leven is leren.
Doel
Doelgroep
Inhoud
Voorkennis
Vervolg
Bijzonderheden
Doel
Je bent op intermediate niveau aan het coachen na het doorlopen van deze cursus. De cursus is zeer goed te volgen door beginnende coaches, maar ook voor coaches die al een tijd onderweg zijn en zich willen verdiepen.
Doelgroep
Deze training is bedoeld voor iedereen die verantwoordelijk is voor het begeleiden van collega’s in een werk omgeving en kennis en kunde wil delen.
Inhoud
1 Het begrijpen van leren als proces van verandering
2 Het begrijpen van leerstijlen en hun invloed op het coaching traject
3 Leerbereidheid en leervermogen in coaching
4 Eigenaarschap als voorwaarde om te leren
5 Attributiestijlen en hun invloed op coaching
6 Cognities – de sturende factor achter gedrag
Voorkennis
Vervolg
Bijzonderheden
De cursus is in 2 – 3 uur te volgen en kan volledig in eigen tempo worden doorlopen.
Het is raadzaam om de cursus in de tijd te spreiden.
Volg bij voorkeur 1 module per week.
Na afloop ontvang je een certificaat van E-ZY learning en van Slooten en Partners