Nieuwe training: VeriSM Foundation Bridge

IFDC, het International Foundation for Digital Competences, introduceert een nieuwe aanpak voor Service Management onder de naam VeriSM. Dit moet een ‘verbreding’ vormen op ITIL, dat na 2007 geen grote aanpassingen meer heeft ondergaan. Nieuwe ontwikkelingen zoals DevOps, SIAM en Agile worden door ITIL vrijwel niet afgedekt. Die zijn wel opgenomen in VeriSM. VeriSM (Value Driven Responsive Integrated Service Management) is volgens IFDC bedoeld als een nieuwe Service Management-aanpak. Het richt zich niet slechts op de IT-afdeling, maar op de gehele organisatie. VeriSM biedt organisaties een kapstok om, binnen de regie van het VeriSM-model, een scala van managementtoepassingen in te zetten om de juiste producten en/of services, op het juiste moment aan hun klanten te kunnen leveren. Het biedt een organisatiegerichte aanpak die afhankelijk is van de markt waarop de organisatie zich richt, de grootte van de organisatie en zelfs de aard van het specifieke project of service waaraan de organisatie werkt. Het moet organisaties in staat stellen om sneller te reageren op hun klanten en toegevoegde waarde te leveren met geïntegreerde Service Management-toepassingen.

Sinds 1 januari 2018 biedt EXIN een nieuw certificeringsprogramma voor VeriSM dat uit drie onderdelen bestaat:

  • VeriSM Foundation
  • VeriSM Essentials
  • VeriSM Plus

Hierbij is VeriSM Foundation een combinatie van Essentials en Plus, waarbij iedereen met een basis Service Management kwalificatie (ITIL of ISO 20000 Foundation) vrijstelling krijgt voor het Essential-deel en dus alleen nog de 1-daagse VeriSM Foundation Bridge hoeft te volgen om in het bezit te komen van het VeriSM Foundation certificaat.

Voor meer informatie over deze training kunt u contact opnemen met onze opleidingsadviseurs of bekijk de training.

Foto van Bert Knot

Bert Knot

Mijn motto is: ‘’Zorg ervoor dat je elke dag je werk met plezier kan doen’’. De mensen die mij kennen weten dat ik een persoon ben die altijd van het positieve uitgaat. Daarnaast vind ik het heerlijk om voor onze klanten/relaties de kennis en vaardigheden in kaart te brengen en aan te leren of te ontwikkelen zodat zij ook, net zoals ik, met plezier naar hun werk kunnen gaan. De kernwaarde die mij dan ook het beste omschrijft is Geniet elke dag van het werk wat je doet. Bij Tailor iT Training en Tailor You hou ik me dan ook bezig met het adviseren van mensen over welke kennis en vaardigheden ze zouden kunnen aanleren. Hierbij komen veel creativiteit en flexibiliteit kijken, maar ook de gedachte welke leerstijl het beste bij de desbetreffende cursist(en) past. Hiervoor bedenk ik dan ook de juiste opleidingsoplossing, zodat men datgene leert om met plezier naar het werk te kunnen gaan, want als je jouw werk met plezier doet, krijg je er energie van, ben je veel productiever en word je ook erg gewaardeerd.