ISO/IEC 20000 IT Service Management trainingen

Wat is het verschil tussen ITIL en ISO/IEC 20000 trainingen?

ITIL is een verzameling best practises op het gebied van IT Service Management, gebaseerd op ervaringen van IT-organisaties. Organisaties kunnen (delen van) ITIL gebruiken voor de inrichting, de verbetering en het beheer van de interne IT-processen, organisaties kunnen zich niet certificeren voor ITIL.

ISO/IEC 20000 is een internationale, onafhankelijke standaard die kwaliteitseisen stelt aan organisaties op het gebied van IT Service Management. Organisaties kunnen zich wel laten certificeren voor ISO/IEC 20000. Daarmee bewijzen zij tegenover hun klanten en relaties dat zij kwalitatief goede IT Services leveren. ISO/IEC 20000 is “framework-neutraal”. De standaard zegt dus niet welke andere standaarden, best practices of frameworks je kan gebruiken om aan de kwaliteitseisen te voldoen. Het ISO/IEC 20000 certificeringsprogramma voor IT-professionals van EXIN gaat hier wel op in. Het leert je de standaard te gebruiken als kompas waarmee jij je eigen weg kiest in het complexe netwerk van andere standaarden, best practises en frameworks op het gebied van IT Service Management.

Kijk hier voor een overzicht van al onze Service Management trainingen of neem contact met ons op wanneer u hierover meer informatie wenst.

Foto van Bert Knot

Bert Knot

Mijn motto is: ‘’Zorg ervoor dat je elke dag je werk met plezier kan doen’’. De mensen die mij kennen weten dat ik een persoon ben die altijd van het positieve uitgaat. Daarnaast vind ik het heerlijk om voor onze klanten/relaties de kennis en vaardigheden in kaart te brengen en aan te leren of te ontwikkelen zodat zij ook, net zoals ik, met plezier naar hun werk kunnen gaan. De kernwaarde die mij dan ook het beste omschrijft is Geniet elke dag van het werk wat je doet. Bij Tailor iT Training en Tailor You hou ik me dan ook bezig met het adviseren van mensen over welke kennis en vaardigheden ze zouden kunnen aanleren. Hierbij komen veel creativiteit en flexibiliteit kijken, maar ook de gedachte welke leerstijl het beste bij de desbetreffende cursist(en) past. Hiervoor bedenk ik dan ook de juiste opleidingsoplossing, zodat men datgene leert om met plezier naar het werk te kunnen gaan, want als je jouw werk met plezier doet, krijg je er energie van, ben je veel productiever en word je ook erg gewaardeerd.