Stel: je hebt de keuze tussen twee artsen, de een is getraind, de ander niet, voor wie kies je dan? En wat zou je keuze zijn als de kosten van de ongetrainde arts een stuk lager zijn? Zou je dan nog steeds voor de getrainde arts gaan? Het is een open deur en toch zien veel ondernemers het belang van goed getrainde medewerkers niet.
De meeste ondernemers zouden geen ongekwalificeerd personeel inhuren. Logisch. Wat bijzonder is dat bedrijven wel ongeschikte medewerkers in dienst hebben. Die medewerkers zijn onvoldoende gekwalificeerd door veranderende technologie of de ontwikkeling van nieuwe methoden. Deze zijn bij te leren maar helaas zijn hier kosten aan verbonden. De meest gehoorde redenen om niet te trainen, het kost tijd en het kost geld. Besef wel, ook aan het niet trainen van medewerkers hangt een prijskaartje. We zetten er een aantal voor u op een rij.
- Ongetrainde werknemers zijn minder efficiënt
- Ongetrainde werknemers zijn minder gelukkige werknemers
- Ongetrainde werknemers hebben een lagere productiewaarde
- Verloren tijd door fouten kost tijd en geld
- Onvoldoende training betekent verlies van klanten
Een investering in de vaardigheden van medewerknemers is een investering in het bedrijf. Iedereen wordt er beter van.